کلید جداساز

کلیدجداساز پیچاز

کلید جدا ساز پیچاز

کلید جداساز

کلید جداساز یا کلید ایزولاتور نوعی کلید و وسیله ای مکانیکی دستی برای قطع و وصل است که در حالت قطع باعث ایجاد جدایی بین کنتاکت ها می شود. این کلیدها می توانند تنها هنگامی یک مدار را وصل و قطع کنند که جریان ها قطع شده باشند و یا تغییر زیادی بین ولتاژ دو سر قطب های کلید ایجاد نشود.

این کلیدها می توانند را در شرایط عادی جریان هایی را از مدار عبور دهند و در بازه های زمانی مشخص جریان های غیرعادی در مدار را تحمل کنند. از کلیدهای جداساز اغلب در ابتدایی ترین قسمت یک مدار استفاده می شود و باید به گونه ای باشد که بتوان به راحتی به دسته آن دسترسی داشت.

کلید جداساز در صنایع توزیع و انتقال برق، مدارهای الکترونیکی و … بکار گرفته می شوند. این کلیدها معمولاً به صورت دستی مورد استفاده قرار می گیرند اما در ولتاژهای بالا می توانند به صورت خودکار نیز عمل کنند. البته لازم به ذکر است که هزینه عملیات خودکار این کلیدها نسبت به نوعی دستی بسیار بیشتر است. این کلیدها براساس رنج جریان عرضه می شوند. استفاده از کلید جداساز سبب افزایش ایمنی در کلیدزنی بدون وابستگی به اپراتور می شود.

ویژگی های کلید جداساز

  • این کلیدها ار کل قسمت های برقدار مدار محافظت می کنند.
  • قابلیت قفل کردن کلید در هر دو وضعیت وصل و قطع وجود دارد.
  • این کلیدها وضعیت وصل و قطع بودن را نشان می دهند.
  • اغلب کلیدهای جداساز با میکروسنج داخلی و در جریان های 160، 250، 400، 630 و 800 عرضه می شوند.
  • اتصال های ورودی و خروجی به کلید در جهت های مختلف وجود دارد.

انواع کلید جداساز

  • کلید جداساز فیوز
  • کلید جداساز بدون فیوز

بهترین برند کلیدهای جداساز

از این کلیدها در صنایع مختلف جهت افزایش ایمنی مجموعه استفاده می شود. به همین دلیل شرکت های زیادی به تولید و ساخت این محصولات می پردازند. از بهترین این شرکت ها می توان به شرکت زیر اشاره کرد:

کلید جداساز پیچاز الکتریک

کلیدهای تولید شده توسط پیچاز الکتریک طراحی استاندارد براساس IEC60947 دارند و در جریان های نامی 160، 250، 400، 630 و 800 آمپر تولید می شوند. از این کلیدها می توان در تمامی پست های توزیع برق و محیط های صنعتی به عنوان کلیدهای اضطراری و اصلی استفاده کرد زیرا ایمنی بالایی دارند. پیچار الکتریک از اصلی ترین تولیدکنندگان انواع کلیدهای صنعتی در ایران است.

قیمت کلید جداساز

قیمت این کلیدها به برند و شرکت سازنده کلید، نوع کلید، جریان مجاز، اتوماتیک یا دستی بودن آن و دیگر موارد بستگی دارد.

خرید کلید جداساز

برای خرید کلید جداساز هوایی و دیگر انواع کلیدها می توانید از بخش بالای همین صفحه، کالای مورد نظر خود را انتخاب کنید و مشخصات فنی کالا را مشاهده نمایید. سپس قیمت کالا را در فروشگاه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید و بصورت مستقیم با فروشنده مورد نظر ارتباط برقرار نمایید. راندنو امکان مشاهده لیست قیمت کلید جداساز و برقراری ارتباطی بدون واسطه با فروشندگان را برای شما فراهم می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *