شاخه توکار کانکسی 16-3 پارسا

شاخه توکار کانکسی 16-3 پارسا

شاخه توکار کانکسی 16-3 پارسا مدل 6000

پریز 3 شاخه پارسا

پریز 3 شاخه پارسا ازجمله تجهیزات الکتریکی پرمصرف و پر کاربرد در اتصال موقت کابل‌های برق و اتصال مصرف‌کننده‌ها به شبکه برق می باشد. شاخه ها و پریزها بسیار کاربردی است در ساده ترین روش امکان برقراری یا قطع اتصال را در محیط های صنعتی را فراهم می آورد.

پریزها و شاخه ها انواع گوناگونی دارند که هم مصرف خانگی و هم مصرف صنعتی دارند. نمونه های شاخه ها و پریزهای صنعتی به علت اینکه در محیط های صنعتی و پرخطر و همچنین در ولتاژ و جریان بالاتری مورد استفاده قرار می گیرند از امنیت بیشتر برخوردار هستند.

مهم‌ترین مشخصات این محصولات کیفیت مواد عایق و هادی تشکیل‌دهنده، جریان و ولتاژ قابل تحمل و تعداد پین های محصول می‌باشد که مشخص کننده محدوده ی قابل استفاده از آن خواهد بود. محصولات پارسا، که برند تجاری محصولات شرکت واصل الکتریک الوند می باشد، با بهترین کیفیت تولید می شوند.

عایق پریز 3 شاخه پارسا

بدنه این محصول از مواد پلی آمید تشکیل‌شده است. بنابراین مقاومت حرارتی و مقاومت الکتریکی بالایی دارد . ویژگی های دیگر این مواد که شاید مهم‌ترین دلایل انتخاب برای بدنه شاخه‌ها یا پریزهای صنعتی می‌باشد، مقاومت مکانیکی بالا، ضربه‌پذیری و مقاوم در برابر ساییدگی می باشد.

هادی استفاده شده در پریز 3 شاخه پارسا

برای ساخت هادی‌ استفاده شده در شاخه‌ها و پریزهای صنعتی از فلز برنج با آبکاری نیکل استفاده می‌شود چرا که خصوصیات فلز برنج شباهت زیادی به فلز مس دارد. همچین مقاومت حرارتی و مکانیکی بالا و مقاومت در برابر خوردگی از سایر دلایل استفاده از فلز برنج در شاخه و پریز صنعتی است.

ولتاژ و جریان پریز 3 شاخه پارسا

یک از عوامل موثر در انتخاب نوع شاخه یا پریز صنعتی، جریان و ولتاژ مورد نیاز است. شاخه و پریز های صنعتی پارسا در جریان های 16، 32 ، 63 و 125 آمپر تولید می شوند و رنگ آبی برای ولتاژ 220 ولت ( تک فاز ) و رنگ قرمز برای ولتاژ 380 ولت ( سه فاز ) به کار برده می شود.

تعداد پین های شاخه و پریز صنعتی

  • 3 پین: شاخه و پریزهایی که دارای 3 پین می باشند عموما برای مصرف تک فاز یعنی دو پین برای فاز و نول و یک پین برای ارت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • 4 پین: شاخه و پریزهای 4 پین برای موارد استفاده از 3 فاز به همراه ارت به کار می رد.
  • 5 پین: این محصولات علاوه بر 3 فاز و ارت، نول را هم پوشش می دهند.

درجه حفاظت پریز 3 شاخه پارسا

در استاندار IP مخفف Ingress Protection است که به معنی محافظت در برابر نفوذ می باشند و دو عدد روبروی این حروف نیز نشان دهنده میزان مقاومت در مقابل اجسام جامد و مایعات هستند.

درجه حفاظت IP44 نشان دهنده این است که بدنه این محصول، از تجهیزات داخلی در برابر پاشیدن آب در هر جهت و نفوذ اجسام جامد خارجی با قطر1mm و بزرگتر محافظت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *